UYARI!

JS Çalışmamaktadır Lütfen Tarayıcınızın JS kodlarını açınız!

Detail Web Design

Dün ve Daima

İletileri Göster

Bu sayfada bu üye tarafından gönderilen iletileri görebilirsiniz. Unutmayın, sadece size izin verilen bölümlerdeki iletileri görebilirsiniz.

Mesajlar - Ivy

1


Backlink Hakkında Tüm Bilgiler

Backlink, en kısa tanımı ile bir sitenin başka bir siteyi önermesi anlamına gelmektedir. Tüm internet dünyası birbirine backlinkler ile bağlanmaktadır. SEO (Search Engine Optimization - Türkçe: Arama Motoru Optimizasyonu) alanı için en önemli kavramların başında gelmektedir. Bilgihanem.com okurlarına özel hazırladığımız bu dosyada; backlink nedir, nasıl eklenir, DoFollow ve NoFollow Backlink kavramları ve backlinklerin SEO çalışmalarındaki önemi gibi konulara değineceğiz.

Backlink bir çeşit önerme, tavsiye etme şeklidir. İnternetin ilk gününden bugüne kadar hiçbir zaman önemi azalmamıştır, çünkü backlink internetin temel yapıtaşıdır. Ancak backlinklerin bir web sitesine doğal gelmesi o site için hayati önem taşımaktadır. Google bu önermelerin doğal şekilde gelmesini isterken, webmaster dünyası kendi web sitelerini Google aramalarında üst sıraya çıkartmak için, farklı ekleme çalışmaları yapmaktadır. Bu çalışmaları başarıyla yürütebilen ve Google botlarına önermelerin doğal olarak geldiğini zannettiren kişilere dış SEO uzmanı denir. İç optimizasyon ile de ayakta durabilen web siteleri olmasına karşın, backlinksiz bir SEO, SEO'suz da başarılı bir site düşünülemez desek yalan beyanda bulunmuş olmayız. Bu makalemizde sizlere backlink hakkında detaylı bir anlatım gerçekleştirmek ile birlikte, backlink kullanım alanlarından, fayda ve zararlarından, doğal ve yapaylıklarından bahsedeceğiz. Umuyorum ki yazımızı okumanızın ardından bu konu ile ilgili aklınıza takılan her türlü soruya yanıt bulmuş olacak, aynı zamanda bu konu ile ilgili tüm kavramları da öğrenerek SEO'ya farklı bir yelpazeden bakacak bilgilere ulaşmış olacaksınız.



Backlink Nedir?
İngilizceden dilimize "geri bağlantı" şeklinde tercüme edebileceğimiz, SEO'da ve SEO'nun yapılışında oldukça büyük bir öneme sahip, Off Page (Sayfa Dışı) SEO teriminin başlıca unsurudur. Backlink olmadan belki bir iç SEO düşünülebilse de, şunu net bir dil ile ifade edebiliriz ki; Geri Bağlantı olmadan, site dışı SEO olmaz.

Kısaca tanımını yaptığımız bu kavramın, somut örneklerine geçerek detaylandırma yoluna gidelim. Örneğin abc.com adında bir web siteniz var ve cba.com adında başka bir web sitesi size herhangi bir sayfasından link veriyor. Sizi öneriyor. Sizi müşterilerine, ziyaretçilerine tavsiye ediyor. Bu bir backlinktir. Geri Bağlantı olabilmesi için, illa site sahiplerince, site editörlerince eklenmesi gerekmez. Örneğin Ekşi Sözlük üzerinde yazarlar, yazarlıklarını kullanarak dış dünyaya bağlantılar verebilmektedir. İşte bu da interaktif dünyada sosyal link olarak adlandırılır. Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr gibi sosyal medya siteleri üzerinde kullanıcılar web sitelerine link verebiliyorlar, hatta bu işi ticarete dökebiliyorlar.

Özet Olarak: Geri Bağlantı, bir web sitesine verilen her türlü geri linkin genel adlandırmasıdır. İlla bir web sitesinden değil, bir interaktif sözlükten, bir sosyal medya sitesinden, bir imleme adresinden de yapılabildiği için, site sahiplerince tedarik edildiğini düşünmek yanlış bir algıdır. Bu şekildeki bir yaklaşım Geri Bağlantının kapsamını kısıtlar.

Backlink nasıl eklenir, nasıl verilir gibi soruların yanıtlarını isterseniz; hemen alt başlığımızdaki konuyu takip ederek ulaşalım.



Backlink Nasıl Yapılır? Sitelere Backlink Nasıl Eklenir?

Backlink yapmak, backlink eklemek, backlink satmak gibi kavramları mutlaka duymuşsunuzdur. Yukarıda ne demiştik? İlla site sahiplerinin bunu vermesi gerekmez. Siteye gönderi yapma yetkisini haiz üyeler de, rahatlıkla bu ekleme işlemini gerçekleştirebilir. Örnek bir kod inceleyelim;

< a href="http://www.alperilhan.com.tr/" target="_blank" title="örnektir">örnektir < / a>

Yukarıdaki basit bir link kodudur. HTML dilinde yazmış olduğum bu kod, şunu ifade etmektedir. x.com sitesine backlink veriyorum. Title (başlık) olarak "örnektir" ve tıklama alanında ise yine "örnektir" kelimesi üzerinden linkleme yapıyorum. İşte genel olarak linkler yukarıdaki kod ile verilmektedir. Bu kod herhangi bir web sitesine, site sahibi ya da webmasterı tarafından eklendiğinde, o siteden alperlhan.com.tr sitesi Geri Bağlantısını kazanmış olur.



Backlink Çeşitleri Nelerdir? Nasıl Kullanılır?

Günümüzde Backlink'in NoFollow, DoFollow, Muse gibi rel tagleri vardır. Şimdi dilerseniz biraz NoFollow ve DoFollow kavramından bahsedelim;

DoFollow Backlink Nedir? Ne İşe Yarar? Nasıl Kullanılır?
DoFollow Backlink kısaca ben bu linke kefilim demektir. Öncellikle eskiden backlinklerde böyle bir ayrım yoktu. Yani tüm linkler DoFollow link yapısındaydı. Özellikle Facebook, Twitter gibi sosyal ağların hayatımıza girmesinden sonra backlinkler Dofollow ve NoFollow olarak ikiye ayrıldı. Çünkü önermede en önemli şey siteye kimin link verdiğidir. Eğer linkler bu şekilde ayrılmasa, Facebook sürekli Dofollow link çıkısından Google'dan spam yemek zorunda kalırdı. Aynı şekilde webmasterların da sayfalarından veyahut profillerinden attıkları tüm backlinkler dünyanın en büyük sitesi tarafından önerilmiş olurdu. İşte bu noktada Google backlinkleri ayırdı ve günümüz internetinin vazgeçilmez şablonuna şekil vermiş oldu. DoFollow backlinkler Google aramalarına direkt etki etmektedir. Bu nedenle oldukça önemlidir.

DoFollow backlink vermek için yukarıdaki örneğe herhangi bir şey eklemenize gerek yoktur. Ancak isterseniz rel dofollow tagını ekleyebilirsiniz. Bir şey değişmeyecektir, ikisi de Google tarafından DoFollow Backlink olarak algılanacaktır.

< a href="https://www. alperilhan.com.tr/">DoFollow Geri Bağlantı Örneği < / a>
< a href="https://www. alperilhan.com.tr/" rel="dofollow">DoFollow Geri Bağlantı Örneği < / a>

NoFollow Backlink Nedir? Ne İşe Yarar? Nasıl Kullanılır?
NoFollow Backlink kavramı yukarıda bahsettiğim olay nedeniyle HTML'ye eklenmiş bir kavramdır. Eğer herhangi bir içeriğinizde bir yere link vermek istiyorsanız, ancak verdiğiniz linkin Google aramalarına etki etmesini istemiyorsanız linkinizi NoFollow tagı ile vermelisiniz. Günümüzde Google, DoFollow backlinkler kadar nofollow backlinklere de önem vermektedir. Ve dış SEO uzmanlığında bana göre en önemli konu NoFollow/DoFollow oranıdır. Bu oran her yıl değişmekle beraber birçok uzmana göre %50/%50 oranı olması gereken backlink oranıdır.

Yine birçok sosyal medya sitesi ve forum sitesinden alacağınız backlinkler sitenize NoFollow olarak yansıyacaktır. Aramalara etki etmediği için bu tarz backlinkleri hangi kelimeden aldığınızın çok bir önemi bulunmamaktadır. Yani belirli bir keyword üzerinden backlink alacaksanız ve bunu NoFollow link veren bir forumdan alıyorsanız, bu linki anahtar kelime yerine direkt site adresinizin linki üzerinden almanız daha doğrudur. Aşağıda NoFollow link yapısı gösterilmektedir.

< a href="https://www. alperilhan.com.tr/" rel="nofollow">NoFollow Geri Bağlantı Örneği < / a>



Doğal Backlink ve Doğal Olmayan Backlink Nedir?

Doğal Geri Bağlantının aslında tanım kısmında biraz açıklamaya çalışmıştım. Geri Bağlantı illa web site sahiplerinin tarafından verilmez demiştim. İşte burada doğal backlink faktörü devreye girer. Sosyal medyadan, Onedio ve İnci Sözlük gibi kullanıcı eksenli platformlardan alınan backlinkler doğal backlink olarak sınıflandırılmaktadır. Çünkü kullanıcılar kendi hür iradeleriyle, kendi estetik beğeni algılarıyla ile bu siteyi övmekte ve önermektedir. Google bunu fark edebiliyor ve böyle backlinklere özellikle 2011 yılından itibaren devreye soktuğu Google Caffeine, devamında gelen Panda, Penguin gibi algoritmik mentalite güncellemeleriyle önemini biz web yöneticilerine vurguluyor.

Burada hepinizin duymuş olacağı bir kavramla daha tanışıyoruz: Tanıtım yazısı! Normal bir backlinki sitemizden eklediğimizde Google bunu doğal olarak görmeyebilir. Ancak özgün bir tanıtım yazısı formatında site içeriğimiz olarak gösterdiğimiz vakit, daha doğal ve yapaylıktan uzak bir link haline dönüştürmüş oluyoruz. Böylece Google'ın gözünde yapay bir şekilde değil, tamamen insanlar tarafından istem doğrultusunda öneri sağlanmış oluyor. İşte doğal backlink, Google'ın arama motoru örümcekleri tarafından para veya bilimum karşılıklar ile elde edildiği anlaşılamayan ya da gerçekten bu yollar ile elde edilmemiş olan backlinktir.



Doğal Backlink'in SEO'ya Etkisi Nasıldır?

Yukarıda da ifade etmiş olduğumuz gibi, doğal Geri Bağlantı SEO için çok daha avantajlıdır. Google gözünde yapaylık etkilerinden uzak kılınmış; sosyal yollar ile ya da tanıtım yazısı yöntemi ile elde edilmiş bir backlink mutlaka fayda sağlayacaktır. Ben buradaki faydayı yeterince anladığınızı düşünerek, yapay backlinkin zararlarına değinmek ve bu yolla söz konusu faydayı daha iyi anlatabilmek istiyorum.

Bir anda 500 adet siteden, yeni açılmış ve kimse tarafından bilinmeyen farklı bir web sitesine footer (tüm sitenin alt kısmı) üzerinden backlink eklendiğini düşünün. Burada doğallıktan söz edilebilir mi? Bunu detaylı bir analize gerek duymadan bizler anlayabiliyorsak, mühendisler tarafından geliştirilen Google algoritmaları hayli hayli anlar ve ne olur? Biz fayda beklerken, doğal olmayan yollar ile elde edilmiş linkler gerekçesiyle yeni açtığımız site Google üzerinden spam cezasına çarptırılır. Bırakın faydayı, backlinkleri hiç almadan önce sahip olunan konumu bile arar hale geliriz. Bu sebeple her zaman doğal backlinklerden yana tercihimizi kullanmalıyız. Siteden footer link şeklinde alacaksak bile zamana yaymalı, içerikdaş backlinkleri tercih etmeliyiz.
2
Sosyal ağ sitelerinden biri olan Google Plus'ın Twitter ve Facebook ile bazı benzer özellikleri bulunmaktadır. Bu platformda da takip ettikleriniz ve sizi takip eden kişiler vardır. Google tarafından yönetilen Google Plus, birçok sosyal ağın kullanılmasına izin vermektedir. Bu yazıda sosyal ağ kanallarından oldukça işlevli ve herkes tarafından kullanımı tercih edilen Google Plus'ın ne olduğu ve nasıl kullanıldığı kısaca anlatılmıştır. Google Plus, Google tarafından yönetilen, temel olarak Gmail, Blogspot, Google Contact, Picasa, Gtalk ve Google Connect gibi geniş bir yelpazedeki sosyal ağların kullanılmasına imkan veren bir kimlik doğrulama hizmetidir. Google Plus uygulaması kimi zaman Google+ ya da G+ şeklinde gösterilmektedir.

Google Plus'ın Twitter ve Facebook ile bazı benzer özellikleri bulunmaktadır. Örneğin Twitter'daki gibi takipçileriniz veya sizin takip ettiğiniz kişiler bulunmaktadır.

Facebook ile benzerliği ise paylaşımlar yönünde. Google Plus'ta da tıpkı Facebook'ta olduğu gibi fotoğraf ve video eklenip paylaşılabilmektedir. Benzer özelliklerinin yanında Google Plus'ın diğer sosyal ağlardan farklı yönleri de bulunmaktadır. Bunlardan birisi çoklu video görüşmelerine olanak sağlayan Hangouts özelliğidir. Bu özellik sayesinde video görüşmesi yapmak isteyen arkadaşlarınızla, dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar, konferans şeklinde toplu görüşmeler yapılabilirsiniz.


Google Plus Nedir?

Google Plus, kurucusu olan Google tarafından yönetilmekte olan kimlik doğrulama ve sosyal ağ hizmetidir. Google+ şeklinde gösterimi yaygındır. İlk olarak 28 Haziran 2011 tarihinde duyurulan servis, ilk dönemlerde davetiye sistemiyle üye kabul etmiştir. 20 Eylül 2011 tarihinden itibaren de siteye üyelerin gerçek adlarını kullanmaları şartıyla 18 yaş üzerindeki herkese açılmıştır.

Google Plus, Google Profiller üzerine inşa edilmiş bir sistemdir. Google Buzz ve diğer Google projeleriyle de entegre olarak çalışan bu servis Konular, Çevreler ve Video Sohbet Odaları gibi sosyal ağ dünyasında yeni olan özellikleri de içermektedir.


Google Plus Nasıl Kullanılır?

Google Plus'a bilgisayar ve mobil uygulamalar ile erişilebilmektedir. Aşağıda Google+ üzerinde bulunan seçeneklerin nasıl kullanıldığı anlatılmıştır.

Akış: Çevrelere eklenmiş olan kullanıcılar ve sayfaların güncellemelerinin toplandığı ve tarih sıralamasına göre listelendiği bir alandır. Fotoğraf, metin, internet bağlantıları ya da videoların bulunduğu bu akış alanı, tüm gönderilerin görüntülenebildiği ana alandır.
Çevreler: Google Plus'ın sosyal ağ dünyasına kazandırmış olduğu bir sistem olan Çevreler seçeneği, takip edilen kullanıcıların sürükle-bırak yöntemiyle farklı gruplar altında toplanmasını sağlamaktadır. Bu sayede farklı sektörlerde yer alan tüm kullanıcıları tek çatı altında incelemek ve takip etmek oldukça kolay bir hal almaktadır. Ayrıca kullanıcılar paylaştıkları içerikleri Çevreler'e göre sınırlayabilme imkânına sahiptir. Böylece farklı konularda olan içerikler ilgili konuyla alakalı Çevreler tarafından görüntülenmektedir.
Sohbet: iPhone, Android ve SMS destekleyen cihazlar tarafından kullanılabilecek olan Sohbet, Çevrelerde bulunan kullanıcıların yanında Gmail, Google Talk, iGoogle, Orkut ve 3. taraf uygulamalarda ekli olan kullanıcılarla da metin mesajı yoluyla iletişimi geçebilme imkânı sağlamaktadır. Ayrıca bu seçenekte fotoğraf paylaşma özelliği de yer almaktadır.
Video Sohbet: Birden çok kullanıcının maksimum sayı 10 olacak şekilde bir video sohbet odası oluşturmasıyla topluca iletişime girmesini sağlayan özelliktir. Tıpkı Çevrelerde olduğu gibi sosyal ağ dünyasında ilk olma özelliğine sahiptir. Daha sonra bu özellik Facebook tarafından kullanılmaya başlanmıştır. 20 Eylül 2011 tarihinden itibaren Android 2.3+ işletim sistemine sahip tüm telefonlarda da kullanılabilen bir özellik olan Video Sohbet isterseniz gizli isterseniz herkese açık olarak kullanılabilmektedir. Video Sohbet özelliğinin ilk herkese açık yayını ise 21 Eylül 2011 tarihinde will.i.am adlı kullanıcı tarafından gerçekleştirilmiştir.
Hızlı Yükleme: Bu özellik sadece Google Plus uygulamasının yüklü olduğu Android cihazlarda kullanılabilmektedir. Mobil cihazlarla çekilen fotoğraflar ve videoları gizli ya da otomatik olarak Google Plus hesabına yüklemektedir. Kimsenin görme izni olmayan bu ilk yüklemeden sonra içerikler istenildiği zaman diğer kullanıcıların görünümüne de açılabilmektedir.
Konular: Google Arama ile internet içeriklerinin filtrelenerek daha önceden tanımlanmış ilgi alanlarını kullanıcıya sunmakta olan bu özellik ile kullanıcılar takipçisi oldukları konularda yapılan son güncellemelerden haberdar edilmektedir.
Oyunlar: 16 oyunla birlikte 16 Ağustos 2011 tarihinde kullanıcılara sunulmuş olan bu özellik Facebook oyunları ile karşılaştırıldığında daha az bildirim kullanmaktadır.
+1: İnternet sitelerinde kullanılmak üzere Google tarafından kullanıma sunulmuş olan +1 düğmeleri ile, +1'lenen sayfalar Google Plus'ta listelenmekte ve Çevrelerdeki kullanıcılara önerilmektedir. Bu düğmeler Facebook üzerindeki "Beğen" düğmeleri gibi düşünülebilir.
Sayfalar: Kullanıcılarının sadece gerçek adları ile hesap açabilmesine izin veren Google+, 7 Kasım 2011'de hizmete girmiş olan Sayfalar özelliği sayesinde özel işletmelerin ve kurumların da siteye katılımını amaçlamıştır.
Etkinlikler: Kullanıcıların çevreleri ile birlikte toplantı, eğlence, gezi gibi pek çok etkinlik düzenlemesi için haberleşmelerine imkân sağlayan bir özelliktir.


Google Plus Ne İşe Yarar?

Google+ uygulaması sosyal ağ hizmeti olarak kullanıcılara sunulmuştur. Çeşitli etkinliklerin düzenlenmesi, arkadaş olunan kullanıcılarla haberleşme, sohbet, video sohbet gibi hizmetler sunmaktadır.

Sayfa 1.097 saniyede 27 sorgu ile oluşturuldu.